Friday 27 October 2017

Genomsnittlig ålder of rörelse out uk 2017


Arbetare når upp till 26 000 tjänstepoäng vid 38 års ålder. Arbetare når vanligtvis högst upp i sin tjänstekost vid 38 års ålder, officiell statistik visar. Människor måste nu vänta nästan ett årtionde längre för att nå höjden av sina inkomster än de gjorde på 1970-talet, enligt en rapport för Office of National Statistics (ONS), men i reala termer betalas de mer när de når denna topp. Den sade att i 2013 var befolkningen med högsta genomsnittliga löner 38 år och de tjänade 13,93 per timme, vilket motsvarar en årslön på nästan 26 000, för en 35-timmarsvecka. År 1975 var gruppen med högsta genomsnittliga inkomster 29-åringar, men de tjänade vanligtvis mindre i topp när inflationen beaktas än vad människor gör idag. I mitten av 1970-talet tjänade någon i åldern 29 normalt 7,09 per timme i 2013-priser. Intäkterna för män och kvinnor toppar på mycket olika stadier av deras liv. En kvinna kommer vanligtvis att nå höjden av sin tjänstekraft vid 34 års ålder när hon tjänar runt 13,19 per timme. Under tiden kommer en man att se sin tjänstekraft nå sin höjd vid 50 års ålder, då han tjänar 15,54 per timme i genomsnitt eller 28,210. Skillnaden speglar många kvinnor som återvänder till jobbet deltid efter att ha barn. Relaterade artiklar Rapporten sade att könsskillnaden mellan könen har minskat dramatiskt sedan mitten av 1970-talet, och skillnaden mellan män och kvinnor är idag nära noll tills folk når omkring 30 år. År 1975 tjänade en 38-årig man vanligtvis 61pc mer än en kvinna. Under 2013 uppstod skillnaden mellan belopp som uppnåddes av män och kvinnor vid 49 års ålder när män tjänat 45pc mer än kvinnor. Rapporten, med rubriken Storbritanniens löner under de senaste fyra decennierna, fann också att personer som började arbeta på 1990-talet har betalats 40pc mer i reala termer i genomsnitt under sina första 18 års arbete än de som började på 1970-talet. Skillnaden innebär att någon som började arbeta 1975 skulle behöva arbeta tre till fyra år längre än någon som började arbeta 1985 för att bygga upp ungefär samma inkomst, och fem till sex år längre än någon som började sin karriär år 1995 . ONS sa att någon som började sin karriär på 21 år 1975 vanligtvis tjänade 94p per timme eller 5,49 i 2013-priser. Någon av samma ålder som startade 1985 tjänade omkring 2,70 per timme, eller 5,93 i 2013-priser, medan en 21-årig år 1995 vanligtvis tjänade 4,48 eller 6,57 i 2013-pengar. För arbetstagare över nästan alla åldersgrupper var det genomsnittliga reala resultatet högre 2009, strax innan effekterna av den ekonomiska nedgången kändes på löner och inflation, än vad de var 2013. Effekten av pressen på lön sedan 2009 har känt sig mer kraftigt av yngre arbetare. Den typiska lönen för någon i åldern 28 har det längsta sättet att gå för att komma till 2009 års nivåer. Förra året tjänade den genomsnittliga 28-årige nästan en femtedel (17,6) mindre än någon av denna ålder år 2009. Generellt var vinsten för de åldrande i 20-talet 12pc lägre i genomsnitt 2013 än vinst för personer från samma åldersgrupp under 2009. Att flytta upp åldersgrupperna blir avståndet från 2009s inkomsttopp mindre svårt. Människor i åldern 30-årsåldern tjänade cirka 9pc mindre än förra året än en typisk trettiotalet 2009, medan den genomsnittliga procentuella nedgången under denna period var omkring 5pc för över 50-talet. TUC generalsekreterare Frances OGrady sa: Nu växer ekonomin igen, prioriteringen måste vara en löneökning för Britains arbetare. Det är dags att bygga på minimilönerna och ta in levande löner för att sluta orättvisorna i arbetsfattigdomen. OVER 50S FÖRSÄLJNINGEN SOM BARN ÄR HEMMA PÅ JORDEN 27 Måndag den 20 maj 2013 Runt 3 miljoner föräldrar över 50 år har vuxna barn som bor hemma Medelåldern av vuxna barn som fortfarande bor hemma är 27 år av vuxna barn som bor hemma, en av sju är 31-40 över 50-årsåldern som barnen fortfarande hemma 27 Det är ingen tvekan om att många unga vuxna har haft det svårt. Men spara en tanke för sina hårt pressade föräldrar som forskning från Saga Home Insurance har visat att cirka 3 miljoner över 50-talet fortfarande har sina vuxna barn som bor hemma hos dem. Medelåldern för dessa misslyckade barn är 27. Det kan inte vara en överraskning att föräldrar i åldern 50-54 är mest sannolikt att bo hos sina vuxna barn (32), säger en av sex föräldrar i åldern 60-64 år att de fortfarande tillhandahåller ett tak över sina barns huvud - länge efter att de hade väntat sig att lämna hem. Det verkar som att vissa barn kramar sin föräldrars stil fram till dess att de når pensionsåldern. Mer än hälften av de vuxna barnen har haft en kort stund av självständighet innan de återvänder till barndomshemmet. Medan den vanligaste anledningen till att folk återvänder till hemmet är slutförandet av universitetet, säger en av tiotalet att splittring från partner (10) och sparande för en insättning till sitt eget hus (9) har tvingat dem att flytta tillbaka till sina folk. Detta kan förklara varför en av sju av dessa boomerangbabyar är mellan 31 och 40 år. Men du måste känna för föräldrar i West Midlands, eftersom hälften av de med vuxna barn fortfarande är hemma säger att deras barn aldrig har flyttat ut ( 52). Höga huspriser kan vara anledningen till att barn sover längre i London. En femtedel av föräldrarna säger att de fortfarande har vuxna barn hemma i huvudstaden mer än någon annanstans i landet. Barn i sydvästra och östra Midlands är mest sannolikt att flyga boet så snart som möjligt, eftersom bara en av tio föräldrar i dessa regioner säger att de fortfarande sätter upp sina barn (12). Det verkar som att rikare föräldrar driver sina barn på fastighetsstegen, eftersom rika människor är minst sannolikt att ha vuxna barn som bor hemma (14). Barn från mindre välbärgade familjer är mest sannolikt att stanna kvar (20). Trots de flesta som äger mobiltelefoner, bärbara datorer och andra dyra prylar, har mer än hälften av föräldrarna inte uppdaterat sin hemförsäkring för att inkludera alla sina barns tillhörigheter efter att de har återvänt hem. Roger Ramsden, VD, Saga Services kommenterade: Uppmuntra barn att börja spara för sitt första hem när de yngre kan vara hög på de flesta föräldrarnas dagordningar efter att ha läst denna forskning. Med så många barn som väljer att stanna längre, visar det bara att ett föräldrars arbete aldrig är helt klart och att de kommer att betala räkningen för mycket längre tid än de ursprungligen förväntade sig. Anteckningar till redaktörer 21 miljoner över 50-talet i Storbritannien. Enligt en populusundersökning 8 har inga barn och 15 har vuxna barn som bor hemma. Motsvarar 2.898.000 föräldrar över 50 boende vuxna barn. Populus intervjuade 10.350 vuxna, alla 50 år och äldre, online mellan 12 och 25 april 2013. Populus är medlem i British polling council och följer sina regler. Saga Home Insurance Saga Home Insurance är utformad för över 50-talet och ger: Upp till 15 rabatt när människor köper en kombinerad byggnad och innehållspolicy online Upp till 500 000 byggnader och upp till 50 000 innehållsskydd som standard Högre täckningsnivåer tillgängliga via Saga Hemförsäkring Skräddarsydd politik Ny för gammal ersättning av innehåll Fullständigt skydd när hemmet är upptaget i upp till 60 dagar i rad. 99 av personer som hade ett byggnads - och innehållsintyg mottog rabatt på Dela denna sida Saga Group Communications Team handlar bara om förfrågningar från media. Om du inte är en journalist, besök vår kontaktsida för en fullständig lista över telefonnummer. Kommunikationschef Kommunikationschef Saga Group Saga Holidays Senior PR-chef, försäkring och personlig ekonomi PR-chef, Saga Holidays and Cruisesi flyttade ur föräldrarnas hus när jag var 17 år, men jag flyttade bara tillbaka med mina föräldrar igen för att läka Jag gick igenom någon form av uppdelning jag hade inte någon annanstans att gå. Jag ville få hjälp men jag kunde inte stå borta från min son så jag kom tillbaka till mina föräldrars hus att läka. men nu är jag redo att gå hem, men jag spenderade för mycket på jul så jag måste få pengar att flytta hem, men jag är nu 37 och jag är så stor för en familj som min de har lyssnat på varje galen tanke jag hade och de stod vid mig, jag tror inte att de tror något jag sa men de var åtminstone där för att lyssna på mig de vill bara att jag ska bli skadad igen men jag som cutie2christy 36-40. F Jan 10, 2012 1 Min pojkvän har bett mig att flytta in med honom eftersom han har fått sitt eget hus, im 19 jag behöver flytta ut ur mitt föräldrars hus men min pojkvän slår mig bort till max så jag är fast vid vad att göra zoey932 18-21. F jan 10, 2012 1 rätt om åldern av jobb och pengar. När du har jobb och gör egna pengar och du tror att du är mogen och kan ta hand om dig själv, gå sedan till det. Jag känner människor på 30 som är helt omogna och inte kan leva på egen hand och då känner jag människor med 20 vem är helt kunna och faktiskt bor ensam och gå bra Windsurferarmad 22-25. F 10 jan 2012 1 Jag var 17, couldn039t föreställ dig att bo senare än 18 Peacewithyourfate 70 jan 10, 2012 1 Varierar beroende på ekonomi. I spola tider flyger flugor tidigt, runt skolgångs ålder. I hårda tider ligger de väl i vuxenlivet, om inte deras föräldrar sparkar ut dem. Ju längre de blir, desto mer omogna blir de kvar. hartfire 56-60. F Jan 10, 2012 1 Jag lämnade vid 17 för att gå till universitetet och kom aldrig tillbaka mitt förhållande med mina föräldrar ändras när jag var borta (till något mer vuxen) och det kände mig aldrig rätt att gå tillbaka, även om jag inte bor väldigt långt borta. QuantumCaffeine 36-40. M 10 jan 2012 1

No comments:

Post a Comment