Saturday 21 October 2017

Glidande medelvärde for kortsiktiga


Moving Average - MA BREAKING DOWN Moving Average - MA Som ett SMA-exempel, överväga en säkerhet med följande stängningskurser över 15 dagar: Vecka 1 (5 dagar) 20, 22, 24, 25, 23 Vecka 2 (5 dagar) 26, 28, 26, 29, 27 Vecka 3 (5 dagar) 28, 30, 27, 29, 28 En 10-dagars MA skulle medeltala slutkurserna för de första 10 dagarna som första datapunkt. Nästa datapunkt skulle släppa det tidigaste priset, lägga till priset på dag 11 och ta medeltalet, och så vidare som visas nedan. Som tidigare noterat lagrar MAs nuvarande prisåtgärd eftersom de är baserade på tidigare priser, ju längre tidsperioden för MA, desto större är fördröjningen. Således kommer en 200-dagars MA att ha en mycket större grad av fördröjning än en 20-dagars MA eftersom den innehåller priser för de senaste 200 dagarna. Längden på MA som ska användas beror på handelsmålen, med kortare MAs som används för kortfristig handel och långsiktiga MAs mer lämpade för långsiktiga investerare. 200-dagars MA följs i stor utsträckning av investerare och handlare, med raster över och under detta glidande medel anses vara viktiga handelssignaler. MAs ger också viktiga handelssignaler på egen hand eller när två genomsnitt övergår. En stigande MA indikerar att säkerheten är i en uptrend. medan en minskande MA indikerar att den ligger i en nedåtgående trend. På samma sätt bekräftas uppåtgående momentum med en haussead crossover. som uppstår när en kortsiktig MA passerar över en längre tid MA. Nedåtgående momentum bekräftas med en bearish crossover som uppstår när en kortsiktig MA passerar under ett längre sikt MA. Simple Moving Average - SMA BREAKING DOWN Enkelt rörligt medelvärde - SMA Ett enkelt glidande medelvärde är anpassningsbart genom att det kan beräknas för ett annat antal tidsperioder, helt enkelt genom att lägga till slutkursen för säkerheten under ett antal tidsperioder och sedan dela denna summa med antalet tidsperioder vilket ger det genomsnittliga priset på säkerheten över tidsperioden. Ett enkelt glidande medel ökar volatiliteten och gör det enklare att se prisutvecklingen för en säkerhet. Om det enkla rörliga genomsnittet pekar upp betyder det att säkerhetspriset ökar. Om det pekar ner betyder det att säkerhetspriset minskar. Ju längre tidsramen för glidande medel är, desto smidigare är det enkla glidande medlet. Ett kortare rörligt medelvärde är mer volatilt, men läsningen är närmare källdata. Analytisk betydelse Flyttande medelvärden är ett viktigt analysverktyg som används för att identifiera aktuella prisutvecklingar och potentialen för en förändring i en etablerad trend. Den enklaste formen av att använda ett enkelt rörligt medelvärde i analys använder det för att snabbt identifiera om en säkerhet är i en uptrend eller downtrend. Ett annat populärt, om än något mer komplext analysverktyg, är att jämföra ett par enkla glidande medelvärden med varje täckande olika tidsramar. Om ett kortfristigt enkelt glidande medelvärde överstiger ett långsiktigt genomsnitt, förväntas en uptrend. Å andra sidan signalerar ett långsiktigt medelvärde över ett kortare medelvärde en nedåtgående rörelse i trenden. Populära handelsmönster Två populära handelsmönster som använder enkla glidande medelvärden inkluderar dödskorset och ett gyllene kors. Ett dödskors inträffar när 50-dagars enkelt glidande medelvärde passerar under 200-dagars glidande medelvärde. Detta betraktas som en baisse signal, att ytterligare förluster finns i butik. Det gyllene korset uppstår när ett kortsiktig glidande medel bryter över ett långsiktigt glidande medelvärde. Förstärkt av höga handelsvolymer, kan detta signalera ytterligare vinster finns i butik. Kortfristig Momentum Scalping i Forex Market Forex marknaden går snabbt fast mycket snabbt. Denna strategi kan hjälpa aktörer att fokusera på och ingå affärer i de starkaste kortsiktiga trenderna som kan vara tillgängliga. Många näringsidkare som kommer till Forex-marknaden ser till daghandel och genom daghandel, tänker de flesta av dessa handlare att hålla affärer i några minuter till några timmar ndash högst. Att locka en sådan strategi är förståelig. Genom att inte hålla positioner över natten kan näringsidkaren känna ett kontrollelement att de kanske inte känner sig annorlunda. Genom att alltid ha ett finger på avtryckaren kan näringsidkaren besluta att lägga till risk för handeln (för att dra nytta av lsquogoodrsquo-rörelserna), eller ta risken av (när marknaden inte kommer att gå). Handelsstrategin lsquoFinger-traprsquo utvecklades för att försöka utnyttja dessa situationer genom att fokusera på de viktigaste delarna av vad som gör en stark trend en stark trend ndash och dessa element är generellt starka, ensidiga rörelser som kan driva våra affärer till vår fördel. Jag kallar denna strategi Finger-trap, eftersom Irsquom anser att kortsiktig handel på valutamarknaden är väldigt mycket som det tidlösa childrenrsquos-pusslet. Om du inte kommer ihåg vad fingrarna såg ut, lade Irsquove till en bild nedan: När ett barn först hittar fingerfallen, sätter de ofta sina fingrar för att upptäcka att bambuvävningen hindrar dem från att kunna komma ut. Itrsquos bara med erfarenhet att man inser att tricket till fingerfällan är att trycka, inte dra. Nyckeln är att vara avslappnad, och känna dig lyckad till mycket som kortsiktig handel. Trendkartan Många handlare är ofta förbryllade av kortare siktkort på mindre än en timmars stångstorlek och anledningarna är så begripliga som näringsidkareens första önskan att lsquoscalp. rsquo Anledningen till att dessa kortsiktiga diagram ofta kan vara förbryllande är att vi tittar på så lite information jämfört med de långsiktiga diagrammen, till exempel 1 dag eller 1 vecka. Så innan jag någonsin försöker scalp i ett par, försöker jag först att hitta de trender som kan vara mottagliga för mina ansträngningar i första hand, och jag kommer att göra det genom att analysera timmarschemat och försöka hitta trenderna i lsquostrongestrsquo. För att göra detta använder jag 2 exponentiella rörliga medelvärden: 8, och 34-perioden EMA. Nedan ser du trenddiagrammet med de 2 Flytta genomsnittet som lagts till. Många näringsidkare som använder 2 glidande medelvärden kommer att se till att handla crossovers. Säkerligen kan vissa av dessa överskridanden ha funnits okej på det här diagrammet ovan, men på lång sikt fann Irsquove personligen en sådan strategi att vara oönskad, särskilt när trending marknader förändras till intervall, konsolidering eller trängsel som de oundvikligen kommer att göra . Så jag fokuserar istället på starkare element att utgöra en trend och jag vill fokusera mina ansträngningar på de starkaste delarna av dessa trender. Jag kommer att göra det genom att märka placeringen av de glidande medelvärdena och leta efter prisöverenskommelsen innan du går vidare för att placera poster. Så, om det snabba rörliga genomsnittet (8 period) ligger över det långsamma rörande genomsnittet (34 period) vill jag se priset ovanför båda. Diagrammet nedan kommer att illustrera detta koncept. När det gäller björmarknader söker vi efter något som likaså omvänds. Om det snabba rörliga genomsnittsvärdet ligger under det långsamma rörliga medelvärdet, vill jag bara flytta ner till inmatningsdiagrammet när priset ligger under båda. Diagrammet nedan kommer att illustrera ytterligare: När det här kriteriet är uppfyllt, känner jag mig bekväm nog att flytta ner till kortsiktiga diagram för att gå in i handeln. Inmatningsdiagramet Medan många scalpers vill hoppa på ett fem eller 15 minuters diagram och bara komma igång, Irsquom av tron ​​att inte tillräckligt mycket information finns där för att göra en exakt bestämning av en valutasparande trend, stöd och motstånd, eller en flurry av andra faktorer som jag vill veta innan jag sätter in mina löjliga pengar på en handel och det är därför jag gör huvuddelen av min tekniska analys på timplanen. När Irsquom är bekväm med det timmarschemat, och ha en bra uppfattning om att jag kanske skulle kunna arbeta med en stark trend, ring Irsquoll ned till femminuterschemat. Och med detta 5-minuters diagram försöker Irsquoll att anställa den åldersgammala huvudmannen av lsquobuying-low, rsquo och lsquoselling-high. rsquo. Det innebär att jag vill se en kortsiktig lsquocheapeningrsquo av priset under haussea trender eller en kort terminsrörelse av pris blir dyrare i nedåtgående trend. När trenden på trendsidan kommer tillbaka i paret ndash ser jag ut för att komma in i min handel. För att försöka att mäta om paret är lsquocheaprsquo på kort sikt kommer jag igen att dra på 8-tiden Moving Average. På 5-minuterschemat vill jag se prisflyttet mot det glidande genomsnittet (mot den trend som jag hade observerat på en timme), så att priset kan vara lsquore-loadrsquo innan du fortsätter vidare. Diagrammet nedan kommer att illustrera vad Irsquom letar efter under en hausseffektiv trend när jag hade sett priset över både det snabba och långsamma genomsnittet på timplanen. Observera att inte alla dessa ljusstrålar skulle ha föregått en körning i valutaparet. Det är absolut möjligt att ett valutapar konfigureras över en längre tidsperiod innan du flyttar upp eller ner. Traders kan hantera dessa situationer genom storlekssortering. Till exempel kan jag ta ställning till att leta upp till 5 positioner. Så, för varje av de första 5 korsningarna i 8-tiden EMA fortsätter jag att lägga till min massa. Eller kanske kan jag se att bara ta första, placera mitt stopp och vänta på att handeln antingen går i min riktning eller slår mitt stopp. Det är här där mycket anpassning kan göras med strategin. När det gäller korta positioner söker vi exakt den motsatta förekomsten än vad vi hade tittat för en stund sedan. Efter wersquove såg att 8-tiden EMA ligger under 34 och priset handlas under båda rörliga genomsnittsvärdena, vilket visar att trenden är ren, stark och ensidig rörligare ytterligare lägre ndash Jag kommer att se att öppna korta positioner på 5 - minute-diagrammet, och det kommer jag att göra med 8-tiden EMA. Varje gång priset korsar under 8-tiden EMA, har jag ett annat tillfälle att öppna en kort position. Om du märker den högra sidan av ovanstående diagram kan du se att priset börjar hitta stöd på den 8-åriga glidande genomsnittliga ndash som indikerar att vi kan ha en omvänd trend och det leder oss till en av de mest fördelaktiga delarna av Finger - Trap handelsstrategi: Risk Management. Om vi ​​placerar affärer på 5-minuterschemat och ser ut att bara ta del i starka drag i riktning mot den trend som vi hade identifierat på timplanen har vi en hel del flexibilitet i hur vi vill överväga risk. I artikeln Price Action Swings. Vi hade identifierat en sätt att minska riskerna vid handelstendenser. När jag lägger en lång handel vill jag se till att priset förblir understött under min handelstid. Om kortsiktigt stöd brutits löper jag risken för att paret fortsätter att röra sig mot mig, vilket ytterligare dränerar mitt konto. För en scalper kan detta vara extremt farligt, eftersom snabba marknader snabbt kan ta ut en kontosaldo. Genom att placera mitt stopp vid föregående sväng-låg kan jag slå det glada mediet av att vara bekväm med att ge handeln några lsquowiggle rum, rsquo för att arbeta i vinst, samtidigt som jag tillåter mig att avsluta snabbt om trenden reverserar. Medan priset kan bryta stöd och komma tillbaka till min tjänst, så är Irsquom mycket mer orolig över de fall då det inte händer. Så den här svingen låg (på långa positioner, svänger högt på korta positioner) fungerar ofta som min lsquoline i sandrsquo om positionen rör sig mot mig. Än en gång skulle vi vid korta positioner titta på det motsatta scenariot som ser ut att stoppa strax utanför den senaste svänghöjden, så att om priset vänder den nedåtgående trend som vi letar efter att delta i, kan vi minska förlusten tidigt. --- Skrivet av James B. Stanley Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. För att gå med i James Stanleyrsquos distributionslista, vänligen klicka här.

No comments:

Post a Comment